tumblr statistics

Prihlásenie



Kto je online?

Práve tu sú 248 návštevníci a žiaden člen nie je on-line

Minichat

Vypnúť/zapnúť Zvuk Smajlíci História FAQ Kide Chat
4:13-- PotPalo: mrk. áááá, nič nové.
23:50-- PotPalo: Ja sem občas mrknem. A neodhlasujem sa, tak to tu asi straší... :D
20:15-- Eduard: .. a ja že už sem nikto nechodí. No veď aj načo? ...
20:15-- Eduard: Ty tu čo robíš PotPalo??
9:56-- Eduard: Tak! To je presne to, čo kto nezažil, nevie! :P
11:05-- PotPalo: To môžem potvrdiť. Po poslednom upratovaní neviem nájsť nejaké veci, ktoré som predtým presne vedel, kde v tom bordeli sú.
10:50-- Eduard: Palino, také blbé otázky, veď vieš ako to vyzerá u mňa doma. Nemám čas na nič a na tej motorke sa nie a nie zabiť. Ale nie, opustila ma vášeň a kým si nedám dom do poriadku po tých vyjebaných lemploch čo mi pred piatimi rokmi robili rekonštrukciu, tak si asi moc neškrtnem s boomboxami. Tá veľká bordel kopa na mojom stole je odstrašujúca, ale ani omylom si na nej neurobím poriadok. Takto v tej kope vždy nájdem čo potrebujem. Mám skúsenosť, že akonáhle niečo čo bolo na jednom mieste odložím na poriadok niekam, stratí sa to v análoch priestoru a už to nedokážem nájsť.
2:17-- PotPalo: Prečo sa nič nedeje? Takto sa dejiny nepíšu...
23:29-- Eduard: Zdravím Štefan! Ďakujem za prianie. Nuž čo, o záhradku sa moc asi nestarám, už sem asi nechodí toľko ľudí. A som tak lenivý, že sa mi ani nechce pozrieť akú mám návštevnosť... :-)
8:22-- Štefan : Zdravím všetkých,hlavne Eduarda má dnes meniny.Tak všetko najlepšie k meninám,aj keď niektorý to majú na háku. Keď som sem po dlhšej pauze zavítal,tak mám prosbu, zháňam schému na Školský Generátor SP-001 výrobca Tesla Lanškroun,na nete ani prd len obrázky.Pomohli by chalani z Čiech ktorý by mohli poznať niekoho z tej oblasti.Ďakujem .
20:04-- Eduard: Chalani ďakujem, článok o JVC RC-646L som mierne zredukoval na základe vašich podnetov. Ďakujem.
19:54-- Eduard: Ahojte, bol napadnutý server a moju stránko uvyhadzovalo, že obsahuje vírus. Ak také niečo v budúcnosti bude, prosím vás, dajte mi o tom vedieť. Nič deštruktívne, iba to zaťažovalo počítače.
21:55-- Eduard: Ďakujem teda za informácie, trošku zrevidujem ten článok keď už je to tam tak všetko rozpísané.
21:54-- Eduard: Čaute všetci! Ďakujem za pripomienky, určite ich zakomponujem do článku. Som v osledné dni dosť rozhádzaný pretože doma máme zase bojisko a chcel som mať článok už bezodkladne vonku. Nechcelo sa mi do detailov zaoberať vyhľadávaním skladieb a aj som sa pokúšal študovať ten návod na vyhľadávanie, ale nechal som to na čitateľoch ako si poradia. Krtek, dík za postreh, áno, pred kúpoukazeťáku som bol informovaný, že sú tam vymenené kondenzátory a to som tm zabudol uviesť. Zajtra to určite napravím! Čo sa týka hudby 70. rokov, to by som bral, ja si púšťam 80-ky na kazeťáku a to neni ono. Asi budem musieť vytiahnuť fakt nejaké klasické funky 70. rokov, ale asi ani to nebude ono. Tak potom bude buď Zeppelin, alebo Purple...
Tie nápisy nechápem ani ja, ale nech sa k tomu tu vyjadrí Maťo. Akože fakt, je to frajer|!
20:30-- Martin z K: Ešte má 646tka funkciu aj Rewind auto play, Pri vypnutom skenovaní a zatlačení play a rew, sa páska pretoči na začiatok a pustí sa play.
20:27-- Martin z K: Ahoj Edo, parádny článok:))) Ako píše krtek, tá LED v strede má funkciu okrem indikácie pauzy,ked svieti aj pri vyhľadávaní skladieb, ked stlačíš pauzu, tak nájde až nasledujúcu skladbu.Potom sa pauza uvolní. Po opätovnom stlačení znovu vyhľadáva až nasledujúcu skladbu.
18:09-- krtek: Ahoj, web mi funguje a ani antivir už ho nepovažuje za hrozbu :)
Článek o JVC jsem právě dočetl a mám k němu pár poznámek. LED pauzy není jenom pro estetiku, ale proto, že pauza má funkci tlačítka -2- při vyhledávání skladeb. Je to zajímavý řešení a stojí za zmínku. Další věc, všiml jsem si vyměněných kondenzátorů. To je tvoje práce, nebo už to tak bylo? Jak popisuješ kvalitu zvuku, tak mu to evidentně nijak nepomohlo. Mě to hraje ploše i s původníma kondíkama, nicméně nesmíme zapomínat, že stroj je optimalizovaný na hudbu 70. let a tu reprodukuje celkem slušně. Jo a ty nápisy navrchu jsou fakt opravovaný? Tomu se mi nechce věřit. Maťo má tiskárnu na kazeťáky?? :|
8:37-- Eduard: Opravil som skripty v niektorých článkoch a už mne to otvára okamžite. V zdrojovom kóde je toľko bordelu, ani neviem kde sa to tam berie, ale je to daň za všetky facebookové panely a iné chobotiny, ktoré keď sa naseriem vyhádžem odtiaľto :-)
21:12-- Eduard: Čaute, je tu niekto??? Prosím Vás, mohli by ste mi sem na chat napísať, či nemáte problém s načítaním stránnk, napríklad Our Boomboxers? Mne sa to zastaví na nejakom Facebooku a authedmin.eu a stránka nabehne až po hodnej chvíli. Ďakujem.
20:24-- Martin z K: Pozdravujem všetkých priaznivcov krásnych a kvalitných strojov. Budem sa snažiť tu dať čo najskôr tie moje raritky čo mám.
14:21-- Schwarz14: Neviem či som sa už pýtal ale neviete niekto alebo prípadnr nevlastníte rádiomagnetofón s gramofónom Sharp VZ 2500?Len tak pre zaujímavosť sa pýtam
14:20-- Schwarz14: Zdravím
21:34-- Eduard: No to si píš Krtku, pretože Maťo nám vytrel oči niečím čo nemáme a asi v týchto zemepisných šírkach asi mať ani nebudeme! Nie že by to bol celosvetový objav, ale potešilo by keby sme mali.
19:05-- krtek: Těším se na 14.15.2018 až nám Martin z Košic ukáže svoje raritky :D
20:35-- velus: stav si pak rekneme, pokud si to vsechno budu pamatovat :)
10:23-- velus: JINAK TO POSLU DO BAZAROBOTU , MINIMALNE 35 KUSU . JINE VECI JAKO CIVKACE A REPROBEDNY TESLA A VIDEOTON MAM TAKY , KONTAKT JEN TELEFON .
10:22-- velus: Zdravím kolegové ! Z důvodu místa v domě musím hodně moc protřídit sbírku radiomagnetofonů. Proto ty z vás, kteří bydlí blízko Zlína a chtěli by si odkoupit něco za rozumně ceny tak tady je odkaz : «Klikni sem na otvorenie odkazu» NENÍ TO UPLNE VSECHNO ,NECO TAKY UHAJÍM PŘED MANZELKOU :-) RADIOVE CASTI U DRTIVE VETSINY JEDOU , KAZETOVE MECHANIKY ,NO ,VZDYT TO ZNATE SAMI, JA JSEM SE TO OPRAVOVAT NEPOKOUSEL A OPRAVAR TCHAN MI ZEMREL PRED 3 LETY. TELEFON 602 712 848 ZLÍN , ZAVOLAM NAZPET PAK Z PEVNE LINKY , KDYZ NEVEZMU HOVOR.
20:05-- Eduard: Ahoj Karle, správne, použil si mail. Ja mám momentálne iné starosti ako robiť boomboxy a preto sem zavítam len občas. Ďakujem všetkým za trpezlivosť, potrvá ešte dlhšie kým sa začnem venovať boomboxom, ale snáď do Vianoc niečo vystavím :-) Ešteže máme Krtka www.nebe.wbs.cz , ten ma dokonale supluje!
10:02-- Karel026: Zdravím Eduarde. Rád bych koupil Tebou nabízené Kotúčikové reel to reel audiokazety Eagle C-15, sle nemohu přijít na to jak je objednat. Děkuji předem za návod. :(
8:11-- Schwarz14: Zdravím,chlapi(aj Edo)!!!Už dávno som tu nebol tak som si povedal,že aspoň pri tejto príležitosti sa tu na boomboxe.sk ozvem.Zajtra je síce škola(ale mne to nevadí,už sa aj celkom do školy teším)ale teraz poďme k veci:Mám doma gramofón Tesla NC 430 s prenoskou Ortofon OMB 5E(eliptická),na ktorom počúvam často svoje platne,kúpil som ho ako používaný,gramofón hrá ale zaslúžil by si takú menšiu rekonštrukciu.Tak som sa rozhodol že si spravím taký menší projektík a to vyššie uvedená malá rekonštrukcia gramofonu Tesla NC 430(chassis HC 43)hlavne po elektrickej stránke.REkonštrukcia bude zahŕňať výmenu sieťového kábla(tomu pôvodnému káblu čo je tam nejak už neverím,nechcem vyhorieť :D ,ďalej prerobenie z 5 kolíkového Din konektora na Cinch + možno uzemnenie zvlášť a toť vše.V mojích zásobách som všetok potrebný matroš našiel takže zajtra sa ide na to!!!. P.S. Ak Edo dovolí,hodím sem niekde fotky z rekonštrukcie Tesly NC 430,totiž od boomboxov a kazeťákov som si nejak dal pauzu a dal som sa na zbieranie platní :P :P Ale ešte ma stále zaujímajú boomboxy takže to nie je stratené :D Maťo

Iba registrovaní používatelia môžu prispievať do chatu, Zaregistruj sa alebo Prihlás

Fórum

Posledný príspevok

Články

SONY TA-F730ES

'

 

TA-F730ES

Dvojkanálový audiozosilňovač

triedy Extremely Standard

SONY TA-F550ES stereo amplifier


30.3.2014

V mojich záznamoch je uvedený presne deň, kedy som tento monster zosilňovač priniesol domov aj s tunerom SONY ST-S730ES. Bolo to 7. apríla 2013, čomu bude dnes 30.marca 2014 skoro presne rok, čo som si hovoril, že by sa patrilo doňho pustiť a uviesť do tejto virtuálnej siene slávy.

Pocitovo sa musím vyjadriť k tomuto zosilňovaču, aby bolo jasné, prečo práve SONY TA-F730ES je môj favorit.
Vo svete je vyrobených kopec krabíc, ktoré zosilňujú audiosignál. Niektoré sú škaredé, hranaté, sparťanské, kvalitné, nekvalitné, až shitné, alebo deliac podľa farby - strieborné, alebo zase čierne, alebo zlaté.... Dve veci však majú spoločné. Ich úlohou je zosilňovať audiosignál a robiť radosť svojmu majiteľovi. Či sa to v praxi aj uplatňuje, určite rozoberať nebudem. Len poviem, že ak sa ma niekto opýta, ako by mal vyzerať, opakujem vyzerať moderný zosilňovač, ktorým sa budem hrdo pýšiť v obývačke, tak je to presne TENTO! Pre mňa ten najkrajší tvar a architektúra. Určite ste sa kopli pri uvedenenom slove "moderný". Uviedol som ho zámerne. Len sa pozrite ako sa líši tento skvost z roku 1989 od súčasného zosilňovača napr. ONKYO . Skoro ničím. Hranatá krabica, hlavne veľký gombík na VOLUME. Avšak požiadavka modernej doby - digitálne vstupy, výstupy, zvuk 5.1, 8.1... Nie ďakujem. Tento dvojkanál je pre mňa vrcholom uspokojenia nárokov na audio. A rozhodne nie sú tieto nároky, ktoré spĺňa tie najskromnejšie. Pripomínam, že zvuk je subjektívna záležitosť, každému to hrá v uchu a mozgu inak. Ja však môžem tento zosilňovač ohodnotiť ako nenažraného dravca, ktorý podá presne to, čo mu naservírujete s patričnou presnosťou vo zvuku a úžasným drajvom v dynamike. Možno by niektorý hifista povedal, že je to vrešťák, s čím súhlasím. Nehľadajte tú príjemný, mäkký, melancholickej duši lahodiaci zvuk, na to mám doma iné stroje, ale razantný, presný a konkrétny prednes ako dobre nabrúsený nôž s pevnou rukoväťou.

Pripravte sa v tomto článku na množstvo fotografií, pretože toto je môj obľúbený exponát a venoval som mu 120%-nú starostlivosť do skoro posledného detailu. Rozobranie a celé čistenie bolo na popud jednej udalosti, ktorá so sebou priniesla ako spolureakciu vytrhnutie tejto zváračky zo zostavy a jej kompletné rozobranie a vyčistenie. Chystal som sa na to rok a nebyť udalosti, ktorú opíšem nižšie, čakal by možno aj dlhšie. Let´s go mates, čo sa vlastne stalo?

Za všetkým hľadaj ženu a zlyhanie techniky. Jedného dňa, presne 18. marca 2014 mi manželka ako darček k meninám kúpila moju dlho zháňanú LP platňu bratislavskej hudobnej formácie Stop Time z roku 1988. Okrem toho, že som ju chcel mať v originály, mal som na minidisku LP grab z audiokazety, ktorý som si často púšťal. Lenže nástupom pohodlnejších technológií a vyťahanosti samotnej kazety som prešiel rovno na MD a kazetu uhodil do zabudnutia. Roky plynuli a nedávno som si chcel pustiť minidisk s touto nahrávkou a šokovaný som zistil, že začiatok prvej skladby je useknutý, vytvoril sa ďalší asi 3 sekundový track a nahrávka sa znehodnotila. Vedel som o mojej starej kazete, ale keď som si z tej kazety chcel na MD urobiť ďalšiu kópiu, zistil som, že kazeta je v háji a je tak vyťahaná, že hudobnosluchovo zdatnému jedincovi by mykalo obočím z falošnej gitary. Tadiaľto cesta neviedla. Rozhodol som sa teda, že tú prvú poškodenú nahrávku predhrám z audiokazety na začiatku, aby som získal useknutý začiatok a zvyšok nechám pôvodný záznam. Otvoril som zvukový editor (zámerne neuvediem aký, ale žiadny NERO to nebol) a zmixoval som začiatok s pôvodnou nahrávkou, že to nebolo ani poznať. Manželka sa na celý tento čin iba zúfalo prizerala, pretože mi nechcela deň dopredu kaziť radosť tým, že mi hodí do platzu platňu so slovami "tu máš originál, neser sa s tým takto"... Počkala až na druhý deň, keď budem mať meniny a víťazoslávne na mňa vytiahla spomínanú originálnu LP platňu kúpenú niekde v zahrabanom bazáre v Bratislave. Nevedel som či sa mám smiať, alebo plakať, ale chápal som ju, že to malo byť prekvapenie. Nevadilo mi to, hlavne, že bol vinyl doma a prvé čo som chcel urobiť, tak kým je čas, zachrániť záznam a grabnúť záznam na moju DAT-ku SONY DTC-55ES. A tu sa to všetko začalo.

Dôkladne som vyčistil platňu, nasadil ju na tanier môjho gramofónu SONY PSS-515, vložil DAT kazetu do rekordéra, zapol SONY TA-F730ES, a že ideme nahrávať. Skúšam záznamové cesty.... chyba. Jeden kanál stále vypadával, raz hral, raz nie. Zosilňovač som kupoval nečistený, nerepasovaný, neudržiavaný, tak ako som ho doniesol toho času pred rokom domov, tak som ho iba oprášil a raz za tri mesiace na chvíľu zapol. Po čase som zistil, že REC OUT selector je nejaký pošahaný, ale vedomie, že 25 ročný prepínač má už niečo za sebou som to príliš neriešil. Ale dnes som potreboval nahrávať!!! Celkovo tam fungovali veci dosť zmätočne. Keď som prepojil káble tak, aby aspoň nejaké cesta šla STEREO, nedarilo sa získať dvojkanálový zvuk. Na rôznych režimoch išiel buď iba ľavý, alebo iba pravý kanál. A bolo po oslave menín. Nastal výbuch! Okamžite som od jedu začal vytrhávať káble zo zostavy a postupne som sa prepracoval k zosilňovaču, ktorý som vybral z miesta, položil na môj pracovný stôl a vybral skrutky zo všetkých bočníc a krytu, aby už nebolo cesty späť a nechať to zase na "niekedy". ... a nálada sa stupňovala... Samozrejme, preletovávanie studených spojov na doske so zadnými konektormi CINCH sa nezaobišlo bez jej úplného vyňatia. V tej chvíli som ešte nevedel, čo ma čaká, na to som prišiel až po týždni, pretože od samej zúfalosti som si povedal, že v takom psychickom rozpoložení je vylúčené, aby som mal ten zosilňovač rád a venoval sa mu s láskou. Prečo? Vysvetlím nižšie.


Lekcia číslo 1: Rozborka zosilňovača

Veľké fotografie sa budú otvárať po kliknutí na malý náhľad

Neviem, čo bolo skôr. Či sliepka, alebo vajce. Takže ako prvé bolo treba rozobrať zosilňovač tak, aby som sa dostal k inkriminovanej doske s RCA konektormi, ktoré som naivne dúfal, že bude treba iba prehriať letovačkou na kontaktoch a spoje budú držať, lebo som si myslel, a to som na úvode zabudol uviesť, že po týchto úkonoch už kanály nebudú náhodne vypadávať hýbaním so zadnými RCA zásuvkami na zosilňovači
 

 

 

 

 

 

 

 

Po odstránení zadnej steny sa uvoľnila doska reproterminálov a RCA zásuviek, ktoré ešte bolo treba odpojiť od "diaľkových ovládačov" jednotlivých prepínačov funkcií (INPUT, REC OUT SELECTOR, ADAPTOR MODE...) a troch konektorov vedúcich do korekčného predzosilňovača. Boľavý REC OUT SELECTOR je ten najspodnejší tiahlový prepínač

 

 

 

 

 

 

 

Tu nastal šok. Myslel som si, že tie farebné káble sú tam od výroby, ale až po odklopení dosky som zistil, že sú tam doletované dodatočne. Je tomu rok a mne to vyfučalo medzitým z hlavy, ale pri kúpe som bol upozornený, že sú tam robené úpravy čo sa tohto týka, lebo na doske s plošnými spojmi (ďalej už len DPS) bola jedna vlásočnica, ktorá mala preťať nejaké cesty a toto prekáblovanie bolo robené ako núdzové riešenie. Tu vznikol komunikačno pamäťový problém, pretože predajca mi hovoril o koze a ja som si myslel, že hovorí o voze. Každopádne vina bola na mne, lebo som zase pozorne nepočúval, kto mi čo hovorí

 

 

 
 

 

 

 

Predošlý majiteľ tieto káble umiestnil bez potreby odňatia zadného panelu, čo hádam odporuje všetkým fyzikálnym zákonom. Nechápem po prvé ako sa tam letovačkou dostal, pretože bez odňatia zadného panelu nie je pomaly kde pichnúť hrot letovačky a po druhé, vplyvom gravitácie by mal nahriaty cín odpadnúť a nie chytiť sa na dosku. Konieckoncov, ako tak to držalo, ale vizuál nebol práve najprívetivejší

 

 

 

 

 

 

 

Detailnejšie pohľady máme tu. A končí sranda! Z onej deklarovanej vlásočnice (mysleli sme si že od nejakého ostrého skrutkovača), ktorá mala spôsobiť preťatie signálových ciest na DPS vznikla zrazu prasklina na jej dosť veľkej časti. Toto som nevidel, ani keď som dosku odklopil po demontáži zadnej steny prístroja. V tomto momente som sa začal obávať, koľko zvukových ciest je vlastne prerušených

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No a tuto máme záškodníka v plnej kráse! Žiadna vlásočnica. Zosilňovač musel kedysi utrpieť poriadnu ranu do zadnej steny do RCA zásuviek. Náraz totižto spôsobil prenos kinetickej energie do DPS v takom rozsahu, že ju vyslovene prevalil. Výsledok je prasklina cez pol dosky. Bolo mi úplne jasné, čo ma čaká

 

 

 

 

 

 

 

V prvom rade som odstránil všetky pôvodné premostenia. Už som nemal čo stratiť. Bolo potrebné beztak premerať celú dosku. A kábliky sa hromadili...

 

 

 

 

 


 

Na DPS bola kopa kolofónie a upečeného laku, to som z mravných a estetických dôvodov radšej odstránil. Keď už to letovanie nebude na najvyššej umeleckej úrovni, tak aspoň nech je doska čistá.

 

 

 

 

 

 

 

Po odstránení nečistôt som sa dal do pátrania. Ohol som dosku v smere nárazu a všetko bolo jasné

 

 

 

 

 

 

 

Prasklina bola dokonca vidieť aj na DPS z prednej strany. To musela byť riadna šupa. Nič viac sa k tejto fotke povedať nedá

 

 

 

 

 

 

 

Vľavo avizované čistenie dosky od farby až do medenej cesty. Tu je sumár škôd, ktoré vznikli haváriou. Pri pohľade na druhú fotku je už doska opravená, niektoré cesty som pre istotu obnovil kusom módne zladeného drôtu zelenej farby. Či je to čistá práca, alebo nie, posúďte sami. Avšak keď som sa díval na niektoré fabrické spoje, tak som so sebou vcelku spokojný

 

 

 

 

 

 

 

Už keď bol zosilňovač rozobraný, tak som si povedal, že ho riadne vyčistím. A začala sa kompletná rozborka....

 

 

 

 

 

 

 

Doska jednosmerného zdroja spojená iba pomocou naletovaných výkonových tranzistorov s veľkým hliníkovým chladičom. Keď sme pri kondenzátoroch, sú to 25 ročné kondy s dnes ešte stále dobrými nameranými parametrami 2x12000 uF/63V Nippon-Chemicom a 2x 4700uF/63V Nichicon

 

 

 

 

 

 

 

Tu sú namerané hodnoty kondenzátorov. Rok výroby 1989, ostatné údaje si prečítajte na meracom prístroji. Kvalita kondenzátorov od firiem Nippon Chemi-con a Nichicon nepotrebuje ďalší komentár. Tieto firmy vyrábajú dodnes a kvalita je podľa mojich informácií tradične zachovaná


 

 

 

 

 

 

 

Pri pohľade na vývody tranzistorov, ktoré iba pomocou nich viseli na chladiči mi prešli zimomriavky na tele. Žiadna podporná výstuha, nič. Pri spätnej montáži boli skontrolované všetky spoje

 

 

 

 

 

 

 

Doska predzosilňovača a vstupných obvodov

 

 

 

 

 

 

 

Reproterminály spolu s výstupnými RCA konektormi na Pre-amp výstup. Ten sa aktivuje prepnutím na reproduktorovú vetvu B a pomocou VOLUME sa dá regulovať výstup

 

 

 

 

 

 

 

Po odpojení DPS vstupných obvodov som pokračoval v demontáži DC zdroja a koncovej časti

 

 

 

 

 

 

 

Pomaly ale isto sa objavuje šasi, avšak ešte treba dať dole predný panel s potenciometrami a prepínačmi

 

 

 

 

 

 

 

Tadáááá...
Mohutné Gibraltar šasi vážiace 3,3 kg tak isto pomáha vďaka rebrovitej konštrukcii a špeciálnej zmesi materiálu dokonale odvádzať vyprodukované teplo z koncových tranzistorov.

 

 

 

 

 

 

 

Po odňatí predného ozdobného panelu sa nám ukáže samotný panel s miestami na upevnenie potenciometrov a prepínačov

 

 

 

 

 

 

 

Po zväčšení fotografií uvidíte, že panel bol v dosť zúboženom stave, dokonca naspodu hrdzavý, tak som sa ho rozhodol dokonale očistiť, ošmirgľovať a dať mu nový čierny lak.

 

 

 

 

 

 

 

DPS s ovládačmi z predného pohľadu prepojená mostíkom

 

 

 

 

 

 

 

Mostík je na oboch stranách fixovaný pinovou zbernicou

 

 

 

 

 

 



Lekcia č. 2: Kompletizácia:

 

Tu už vidíme páskové "diaľkové" ovládače prepínačov, ktoré smerujú až na úplný zadný koniec prístroja k opravovanej DSP s RCA zásuvkami a nalakovaný panel na uchytenie ovládacích prvkov zosilňovača

 

 

 

 

 

 

 

Doska korekčného predzosilňovača bola značne zaprášená. Kvôli početnej prítomnosti tranzistorov a integrovaných obvodov bolo treba dávať pozor na statickú elektrinu

 

 

 

 

 

 

 

Vľavo DPS s korekciami a vpravo ovládanie hlasitosti osadené potenciometrom ALPS, vpravo hore BALANCE

 

 

 

 

 

 

 

Ešte jeden pohľad na očistené a prelakované predné panely ovládacích prvkov

 

 

 

 

 

 

 

Po vyčistení všetkých dielov som pekne nazhromaždil túto zúfalú kopu na kuchynský stôl a na pamiatku odfotil, aby som potom každému mohol ukázať, že táto kopa šrotu hrá v takej finálnej podobe, v akej sa nachádza na svojom honosnom mieste v obývačke

 

 

 

 

 

 

 

Začíname s čistým stolom. Ako prvé osádzam predný panel s páskovými ovládačmi prepínačov

 

 

 

 

 

 

 

Ako druhé sú na rade moduly DC zdroja a predzosilňovača. Úplne najsupernejšia robota! Všetko je čisté a sadá na miesto ako uliate

 

 

 

 

 

 

 

Transformátor. Aj som ho odvážil a chcel si napísať jeho hmotnosť na papier. Túto skutočnosť som oznámil manželke a ... nakoniec som si ten údaj zabudol zapísať. Ale po opýtaní sa koľko to malo som dostal odpoveď, že sa jej marí  7,5 kg, ale nevie to určite. No ani ja....

 

 

 

 

 


 

Neznášam takéto dokumentačné fotenie, iba to dekoncentruje pri práci, samozrejme tu nie sú zaznamenané všetky úkony, ale táto fotografia prezrádza, že sme vo finále. V podstate osadiť mriežkový vrchný kryt, štýlové drevené bočnice a môže sa zapojiť do zostavy

 

 

 

 

 


 

 


... a konečne si môžem, grabnúť svoju obľúbenú LP platňu na DAT bez toho, aby mi vypadával niektorý z kanálov! Čo som aj dnes urobil. Nabil DAT rekordér SONY DTC-55ES novým médiom a hotovo.

Výsledok práce: Všetky signálové cesty fungujú a s dobrým pocitom vykonanej práce sa delím o tento zážitok s vami.


Nakoniec ešte nejaké základné informácie:

  • SONY TA-F730ES, model AEP
  • Made in Japan
  • Farba konkrétneho modelu: čierna s mahagónovými drevenými bočnicami
  • Typ: FULL Analóg, STEREO - dvojkanál

Niektoré technické špecifikácie:

  • Príkon: 260W
  • 2x 145 Watt pri 4 ohmoch
  • 2x 105 Watt pri 8 ohmoch
  • Phono vstup: voliteľný MM, alebo MC
  • Vstupno-výstupné terminály: Niektoré pozlátené RCA (CINCH)
  • Slúchadlový výstup: 6,3 mm jack pozlátený
  • REC-OUT prepínač
  • Frekvenčný rozsah: 2Hz - 200kHz
  • Loudness: nie je k dispozícii
  • Subsonický filter: 6db na oktávu
  • High Filter, Low Filter : áno
  • Útlm na vstupe voliteľný: -20db
  • Prepínač priamej signálovej cesty Source direct: áno

Vstupy, výstupy:

  • 8 vstupov pre: Tuner, CD, Direct In, Tape 1,2,3, Adaptor, 1x Phono MM / MC
  • 4 výstupy pre: Tape / DAT 1,2,3, Adaptér napr. EQ, alebo zvukový procesor, Preamp out

Pozrite si fotogalériu tohto krásavca:

gallery1

Rok výroby: cca 1989
Hmotnosť:  21,3 kg
Rozmery d x v x h: 43 x 16,5 x 43,5 cm

Späť na hlavný zoznam SONY ES series collection

© Eduard, www.boombox.sk
Všetky práva vyhradené! All rights reserved!
| + -