tumblr statistics

Prihlásenie



Kto je online?

Práve tu sú 745 návštevníci a žiaden člen nie je on-line

Minichat

Vypnúť/zapnúť Zvuk Smajlíci História FAQ Kide Chat
18:07-- Eduard: No to sme dopadli teda! Ale je to vekom a samozrejme spoločenskými pomermi. Veľa všeličoho sa udialo, tak sa aj človek podľa toho nejak nastaví. Ja si hovorím každým rokom, že sa do niečoho pustím, ale vždy je to iba predsavzatie na Silvestra. Už sú iné priority, ale drieme to určite, nezanevieram. Uvidíme čo bude.
10:14-- Teslak: Aj u mňa priatelu už mi ostali v izbe lebo bicie, nejaké DJ prehrávače a zopár gitár.Ale neveril by si mi koľkokrát mi píšu ľudia ohľadom rady alebo opravy magnetofonov hlavne kotucakov.Ale celá zbierka je už dávno minulosť až na jeden mgf čo som dostal od kamaráta.
12:19-- Eduard: Jéééj, sem niekto aj píše? Ahoj Tomáš! No vieš, veľa vecí sa zmenilo, ale vidíš, žijem, zbierka zapadá prachom, ale pravidelne ju vysávam, takže nie je to až také zlé. Asi čakám na dôchodok, kedy budem mať na tieto veci omnoho viac času a voľnú myseľ.
13:18-- Teslak: Ako žiješ nebol som tu už niekoľko rokov
13:18-- Teslak: Ahoj Edo !
20:22-- Eduard: Zdravím, nie, 820-ku by som si chcel nechať. Tesla "expozíciou" som dosť oklieštil, nechávam si iba SM 260, 261 a 820-ku.
19:26-- glastron: zdravim eduard,nahodou teslu 820a nepredavate? dakujem
7:06-- Eduard: Palo, aj by som povedal, že je asi dobré sa zamyslieť či preferovať kvantitu, alebo kvalitu. Takže mojim plánom je oddeliť zrno od pliev a konečne na čo sa chystám už roky, zredukovať počet magičov doma. No ale je tu tá druhá zložka a to je čas. To už je horšie. Hodina denne by bol čas, ale na takúto robotu treba niekoľko hodín v kuse aby človek nestratil niť.
23:04-- PotPalo: Ono je hlavne problém s časopriestorom. Nieje čas a ani priestor. :S
17:01-- Eduard: Tak no, žijú, prežívajú, čaká sa na znovuzobudenie ktoré nie a nie prísť. :-)
14:15-- oneeeee: boomboxy ešte žijú .
18:22-- Eduard: No né, sem aj niekto chodí???? Krtek, kde máš web??? Ja žijem, s rúškom na ksichte!
14:52-- krtek: Všude to zdechlo, už to nikdo nesbírá :P
14:52-- karlosg: uz to tu zdochlo?
12:27-- Eduard: ... a posledný... :P
0:16-- PotPalo: Prvý! :P
18:40-- PotPalo: O mesiac o tomto čase už bude po Vianociach. Ako dobre. ;)
9:41-- Eduard: Aj tak to nikto nečíta a vôbec, netuším kde tá chyba je. Ja nemám čas čítať svoju vlastnú stránku! :P
16:38-- PotPalo: "webového profilu profilu " na hlavnej stránke...
18:32-- PotPalo: To jej otvoríme škárku bez sieťky, ale to je na druhom konci bytu, teda na balkóne, to by pavúky mali dlhú cestu až sem. To by trikrát zablúdili, než by sa mi sem odtiaľ dostali.
15:10-- Eduard: Ale jedno nechápem, ako tá hrdzavá mačka vie prejsť cez sieťku... O.O
14:43-- PotPalo: Aj u teba? Sedia v kúte a pozorujú dianie v miestnosti. Ja ich volám špióni. Ako sa dostanú dnu netuším, všade sú sieťky. Aj teraz tu jedného špióna mám, v kúte sa tvári že tam nieje.
12:25-- Eduard: Jáj Palino, rovnako ako nedokážem riešiť predčasný prechod žien do klimaktéria, nepomôžem ti ani v tomto. Blbá chrobač ale áno. Už sa sťahuje zvonka dnu a dom je plný spiderov.
22:22-- PotPalo: Blbá chrobač! Zase ten starý chrobák: keď sa prihlásim na boombox.sk (bez www, úvodná stránka) a kliknem na odkaz ktorý je s www na začiatku (áno, sú tu pomiešané časti stránky s a bez www), tak tam nie som prihlásený. A zrejme to funguje aj naopak. Preto som bol prihlásený kedysi dvakrát, páč to chcelo prihlásenie znova. Nejako to má rozdvojenú osobnosť, tento systém. Nech žije hmyz! :P
22:13-- PotPalo: Nič! Zabalené v troch červených krabiciach so striebornými hviezdičkami. Alebo pokiaľ predsa niečo, tak by som chcel svetový mier. Alebo aspoň svätý pokoj. :D
14:17-- Eduard: Palo zase rýpeš na moje najcitlivejšie miesta? :-) Ja mám problém s vianočnými darčekmi všeobecne a nieto ešte na boombox! Ozaj, čo chceš na vianoce pod stromček? O.O
13:16-- PotPalo: Ahóóój. Nech sa už niečo deje. Alebo sa čaká a bude to ako Vianočný darček? :D
6:31-- Eduard: Nazdar Maťo, ty telepat!!! Ešte ťa nedoštípali nadobro komáre? To som rád že si sa ozval, minulý týždeň som na teba myslel že ako sa asi máš. Super!
6:10-- yokohamaba: pozdravujem Eda a oznamujem,že žijem:-)
18:24-- Eduard: No, a to už ja nevyrábam, vôbec nič... Načo platím doménu a web? O.O

Iba registrovaní používatelia môžu prispievať do chatu, Zaregistruj sa alebo Prihlás

Fórum

Posledný príspevok

Články

BETACAM studio

'

 

STUDIO

19.11.2015

Rana a tentoraz úplne mimo!
Jedného krásneho dňa som uvidel na predaj takéhoto krásneho tátoša, na ktorom som nejaký ten čas pracoval v rámci zamestania v televíziách a nebudem sa hrať na nič, tieto zariadenia, keďže sa kŕmili kazetou a to ja velice "móžem", mi prirástli k srdcu. Samozrejme, cenovo boli do amatérskeho domáceho prostredia absolútne nedostupné. Ich cena sa vraj pohybovala v miliónoch korún. Údržba, servis a náhradné diely boli teda naozaj iba do sféry profesionálneho použitia, kde si tieto mašiny na seba tvrdo zarábali tisíckami hodín prevádzky.
Nuž a keď mám doma rekordér, povedal som si, čo takto k nemu zohnať prehrávač? Najradšej by som SONY DVW-510P, je to hybrid, berie aj digitály, ale nepodarilo sa. Tak som zohnal aspoň dva kusy analógových menovcov nižšej kategórie typu SONY PVW-2800P. Potom prišla strižňa, generátor synchronizačných impulzov a plná zostava na editáciu záznamu vo formáte BETACAM SP bola na svete.
Podľa mojich dostupných informácií, cena tohto modelu SONY BVW-70P bola vyše 50.000 amerických dolárov! V tej dobe ak rátame dolár od 35 do 40 korún, prepočet čo len na 35 korún za 1 USD nám vyjde suma 1.860.000 korún. A tu končí každá sranda! Sám tomu nechcem veriť, ani tomu neuverím, kým neuvidím nejakú faktúru!
Mal som však aj možnosť vidieť u niektorých mojich kolegov, ako sa správali k týmto zariadeniam. Ako robotníci k vyradeným miešačkám a dívať sa na toto zaobchádzanie som veľakrát ťažko znášal. Celé je to o tom, ako si kto váži veci. Ja to chápem, nie je to moje, no a čo, sú to profi mašiny, niečo vydržať musia, nedostali sme už dva mesiace výplatu.... Nie, to nie je dôvod aby si to odsierali mašiny. A mašiny s veľkým M! To, čo vydržali tieto stroje, bolo naozaj na medailu. Vedel by som písať dlhé poviedky, ale to sem určite nepatrí.
V tomto úvode sa budem snažiť iba povrchovo opísať funkcie a princíp doleuvedených zariadení, ktoré moje vysunuto - zasunuté "pracovisko" obsahuje. Momentálne už tvoria jeden kompaktný celok, takže viď tabuľku.

Typ zariadeniaZnačkaTypový modelDoplneniePočet
ks

 
Analógový Betacam SP videorekordérSONYBVW-70P4 audio stopy1
Analógový Betacam SP videorekordérSONYPVW-2800P2 audio stopy2
Efektové strihacie zariadenieSONYFXE-120PPAL1
Externý TBC generátor  PAL1
Analógový kazetový deck na CC kazetyAriaStudiotrack IIII RS5044 audio stopy
Rýchlosť 9,6 cm/s
1

Celá zostava je posadená na už teraz nevyužitých pohyblivých kolieskach, ktoré som upevnil na najnižší komponent zostavy - (SONY PVW-2800P), pretože za normálnych okolností, keďže má jeden stroj asi 31 kilogramov by bolo vysúvanie celej zostavy iba na pätkách a dokonca ešte na koberci nemožné. Preto dostala "vežička" okrem koliesok aj drevenú podlahu, aby sa plastové kolieska odvaľovali ľahšie po podložke. Mimochodom, tieto kolieska pozostávajú zo súpravy na sťahovanie ťažkých bremien, ktorú predávala pred časom jedna verejná obchodná spoločnosť, ktorej už asi týždeň neviem prísť na meno, ale to je vedľajšie. Iba dodám, že nábytok, keď sme sa sťahovali sa na tejto pomôcke vôbec nedal posúvať, lebo sa odtiaľ tieto kolieskové podložky napriek drsnému a vraj protišmykovému podkladu neustále vysúvali. Všetko čo som z toho obchodu kúpil malo pekný obal, lákavý popis, prijateľnú cenu nech nežeriem, ale čo sa do funkčnosti týka, všetky ich výrobky nestoja za veľa. Žiaľ, človek na to príde až pri ich praktickom používaní. Ale, zatiaľ statickú záťaž okolo 120 kg znášajú dobre. Veď aj musia, sú do 150 kg!!! cool

Prosím, zoznámte sa s členmi miestneho zoskupenia:


SONY BVW-70Pje profesionálny videorekordér/videoprehrávač s použitím ako na L (large) kazety typu Betacam SP, prípadne S (small - kazety použiteľné do prenosných reportážnych kamier), norma PAL, vstavaný generátor na LTC/VITC/UB time kód, Dolby C, 4 zvukové stopy regulovateľné na vstupe aj výstupe priamo pod audiometrom, využiteľné hlavne pre účely dabingu, na indikáciu slúži veľký farebný, štvorkanálový fluoresenčný displej, Dynamic motion control editc(DMC) - tzv. spomaľovačka, v prípade prenosu z nejakého športového podujatia na pokyn režiséra sa zadal vstupný nástrihový kód a po určitých pár editáciách už išiel zo záznamu divákom spomalený záber gólu, prípadne nejakej zaujímavej situácie. Spomaľovačka funguje na oba smery a dá sa variabilne určiť aj rýchlosť posuvu od tuším -0,5 až po 2-násobnú rýchlosť. Stroj obsahuje 16 modulových kariet s okamžitým prístupom, takže keď sa v prenosovom voze, alebo v štúdiu niečo zomelie, prístroj vďaka vstavanej servisnej diagnostike v podobe zobrazovania chybových hlásení okamžite oznamuje, kde je chyba a operatívne je možné vymeniť celý modul za funkčný a ísť ďalej. Mne sa nič také pri práci nestalo, ale vyťahovať narýchlo zaseknutú kazetu z mašiny 5 minút pred hlavným spravodajstvom bolo neskôr na dve cigarety pred štúdiom a 1,5 kila z váhy dole.
Viac info sa dočítate v samotnom článku o tomto modeli kliknutím na obrázkový náhľad.


SONY PVW-2800Pje tak isto profesionálny videorekordér/videoprehrávač na L (large) kazety typu Betacam SP, prípadne S (small - kazety použiteľné do prenosných reportážnych kamier). Na rozdiel od modelu SONY BVW-70P je omnoho jednoduchší a slúžil väčšinou na tie najjednoduchšie práce v réžiách ako bolo nahrávanie strihaného materiálu, prípadne záznam programu z jednotlivých relácií na zálohu, alebo archiváciu záznamu do videotéky. Čo sa zásuvných kariet týka, je na tom omnoho skromnejšie a čo sa týka zvuku, tento model funguje maximálne v dvojkanálovom režime - STEREO, prípadne prvý a druhý kanál 2 x MONO. Ako vidíme, v tomto prípade sú použité dva ručičkové indikátory audiosignálu, podsvietený do žlta.
Viac info sa dočítate v samotnom článku o tomto modeli kliknutím na obrázkový náhľad.


SONY FXE-120PAnalógové strihacie zariadenie s možnosťou audio mixáže, ktoré dokáže riadiť 3 príspevkové zariadenia. (dva prehrávače a jeden rekordér) Stroje možno ovládať pomocou štandardov na prenos dát RS-422A a RS-232C, prípadne komerčného štandardu LANC L, ktorý funguje u bežných, aj domácich spotrebiteľských zariadení ako sú videokamery, prípadne videorekordéry (iba v režime prehrávania).
Spracováva kompozitné signály PAL, Y/C a S-video, obsahuje vyše 100 rôznych strihových stieračiek, plus efekty posterizácie, mozaiky, strobo efektu, prípadne zmrazenie obrazu. Zariadenie dokáže kľúčovať cez pozadie a využívať tieto efekty pri výrobe výsledného programového záznamu. Funkcií je tak veľa, že je veľmi ťažké uviesť iba tie najdôležitejšie. Skrátka je to profesionálna strižňa bez problémov umiestniteľná do najnáročnejšieho prostredia broadcast biznisu 90. rokov. Prečo hovorím 90. rokov? Dnes sa celé toto železo dokáže vtesnať do softvéru jedného spoľahlivého notebooku a namiesto mechanických tlačidiel sa iba kliká a posúva myšou. Takto doba dospela a tento výsledný jav je nezvratný. Táto technológia sa vďaka priepastnej zastaralosti voči súčasným trendom určite do televízií nevráti. Ako starý vintagista a retrofanúšik by som mohol povedať, škoda, ale nie. Trend je robiť kroky vpred a nie späť. S touto technológiou by sme dnes určite nedokázali vyrobiť napríklad ani 5 minútovú predpoveď počasia s niekoľkými kľúčmi, náročnou grafikou a pohybujúcim sa videom v technológii kľúč v kľúči. Stačí si pozrieť ako sú dnes postavené najmodernejšie technológie v TV, čo za zábery sa dajú vyrobiť a ako to vlastne vo výsledku vyzerá. Okrem toho, že dnes je absolútnou nevyhnutnosťou hnať signály HD pri výrobe v SDI štandarte, pri nejakom zaprasenom rozpadávajúcom sa PAL-e, kde aj triaxy zdochýňali po 60 metroch dĺžky kábla na pekný obraz ako vidíme dnes si môžeme nechať iba snívať utopistické sny.
Produktovú brožúru si môžete prezrieť v tomto PDF súbore, prípadne na tomto internetovom odkaze nájdete podrobnejší popis znalostí tejto strižne. Fotiť ju nemalo zmysel, také pekné fotky ako sú v produktovej brožúre asi neurobím.


Prime Image TBC/Freeze - korektor časovej základne, generátor synchronizačných impulzov s možnosťou zamrazenia obrazu
Túto tému rozoberiem opatrne z dvoch dôvodov.
Prvý je ten, že toto zariadenie obsahuje technológiu, ktorú do detailu chápu iba ozajstní profesionáli. (ani je nie som v tomto zbehlý a chápem iba základný princíp)
Druhý: Načo vám vtĺkať do hlavy zbytočnú teóriu, keď to nie je ani účelom prezentácie môjho miništúdia a stránky s boomboxami už vôbec. Nebudem sa teda robiť premúdrelý vo veciach, kde nie som 100%-ne doma.
TBC - Snažím sa vysvetliť veľmi lopatisticky: Time Base Corrector (korektor časovej základne) je zariadenie, ktoré vyrovnáva (koriguje) chyby vzniknuté pri spracovávaní a následnej distribúcii videosignálu po svojej ceste rôznymi zariadeniami smerom k finálnemu vizuálnemu obrazovému výstupu - monitoru, na ktorý sa dívame. Jedna vec je kontrola a korekcia chybného, nevyváženého signálu, ktorý môžeme konieckoncov v TBC generátore upravovať aj čo sa týka po stránke jeho intenzity jasovej a farebnej zložky a vec druhá je centrálnym (externým) generátorom synchronizačných impulzov "časovať" všetky stroje zapojené v sieti zariadení tak, aby boli jednotne synchronizované a jednoducho povedané, tikali ako hodinky navlas rovnako. Iba pri splnení týchto kritérií dokážeme na všetkých zariadeniach robiť hladké strihy bez preblikovania a niekoľkomilisekundového efektu "sadania si" signálu do korektného obrazového výsledku. V angličtine sa tejto súčasti "videospolupráce" hovorí Master Clock. V praxi to vidíme napríklad keď kvedlavo zapichujeme nejaký CINCH konektor do video vstupu už s bežiacim signálom. Čo sa stane? Obraz sa po nejakých milisekundách pevného vodivého kontaktu so zásuvkou zosynchronizuje (niekedy sa mu to ale vôbec nepodarí) so vstupným zariadením a obraz je stabilný. Nebyť tohto generátora, tento efekt by sa dial pri každom prestrihu nezosynchronizovanej kamery, prípadne snahe preniesť obsah videosignálu z niektorého zariadenia, z ktorého chceme do audiovizuálneho diela nastrihnúť nejaký dejovo kontinuálny obraz.
Záujemcom o bližšie pochopenie tejto problematiky odporúčam internet. Na túto tému sa vo svete popísalo tak strašne veľa písmenok, že dávať to sem je úplne scestné.
Kvízová otázka na záver: Viete prečo tu nie je fotogaléria? Ja som totižto tento komponent zabudol odfotiť a už sa mi ho nechcelo rvať zase von zo zostavy. Možno že ho raz odfotím a pridám nejaké to foto. Myslím, že to ani nie je tak dôležité. Celý prístroj je iba hlboká placatá krabica s nizkym profilom a zopár nenápadnými páčkami na prednom paneli. Pozrite si aspoň jednu ilustračnú fotku
stiahnutú z internetu.


Aria STUDIOTRACK IIII RS504 - Táto súčasť zostavy je iba do počtu. Nakoľko je to ale štúdiové zariadenie, zaradil som ho do zostavy aj vďaka kompatibilným rozmerom a tiež aj faktu, že toto je štvorstopový analógový kazetový deck s rýchlosťou posuvu pásky 9,6 cm za sekundu. Nemyslím, že naň niekedy budem niečo nahrávať, pretože by som tento štvorstopý záznam aj tak nikde nevyužil. Momentálne stojí a aj bude dlho stáť v rade na renováciu, nakoľko mám doma kopec neporobených boomboxov a komponentnú a inú elektroniku si väčšinou vsúvam do plánu opráv len veľmi sporadicky. Takže až bude plne sprevádzkovaný, pribudne sem odkaz na jeho samostatný článok.

 


Videomonitor ProVision- zatiaľ používam tento "vreckový" DVB-T televízorík Pro Vision s možnosťou použitia vstupu AUX. Ako sledovací monitor stačí a v prípade potreby k nemu mám aj diaľkové ovládanie. O jeho najlepších rokoch za sebou svedčí aj jeden vypálený pixel a značne zostarnutý protišmykový povrch, ktorý sa po pár rokoch mení na lepkavú na dotyk veľmi nepríjemnú hmotu. Monitor má možnosť vyžarovať aj audiosignál buď cez pripojené slúchadlá, alebo dva vstavené miniatúrne reproduktoríky, ktoré však nepoužívam, lebo strašne škrečia a na takúto techniku sa patrí použiť niečo lepšie.
Prejdime nižšie...

 


Audiomonitor - nie je momentálne nič iné ako môj obľúbený zbierkový boombox Fair Mate RD-830.
Pôvodný zámer bol použiť môj 2.1 Mercury PC audiosystém, ale z priestorových dôvodov som siahol k niečomu, čo bolo hneď po ruke a nemusel som nič v policiach prispôsobovať. Do milého Fair Mate som zapojil jeden RCA - RCA kábel dostatočnej dĺžky a je vymaľované! Stačí zapnúť POWER, prepnúť vstup na AUX a keď sa úplne naštvem, nasimulujem RECORDING a budú mi lietať aj dva rady červených LED-iek vpravo dole! Na tieto účely je teda zvuk kráľovský. Vo všeobecnosti ma teší toto zapojenie, pretože chudák Fair Mate by si inak v priebehu roka škrtol maximálne raz a aj to na jednu stranu kazety.


Na záver tohto všetkého by som znova dodal, že nebolo cieľom prezentovať techniku, na ktorej sa dá dnes pracovať a má nejaké funkčné opodstatnenie v súčasnom televíznom biznise. Vylúčené! Dnešná generácia počítačových strihačov by iba zúfalo pátrala medzi gombíkmi a stláčala by bezhlavo funkcie, ktoré by v danom režime neboli funkčné. Na takom Avide, čo nejde aplikovať, žašedne na minitore a nepohnete s tým a viete, že sa viac nemáte snažiť.
V prvom rade mi prišlo ľúto, že táto technika nástupom harddiskovej technológie okamžite padla do zabudnutia a nekonal sa ani pohreb. Na jednej strane sú to stroje vysokej nadobúdacej hodnoty, na strane druhej, skoro úplne bezcenné kusy železa, o ktoré aspoň tu na Slovensku nejaví nikto záujem. Pred nejakým rokom som predával úplne nové, zabalené v origo balení betacamové kazety, kus za 1€!!! a nikto ich nechcel. Ozývali sa kupujúci z Českej republiky, ale nakoľko by bolo poštovné strašne drahé, od obchodov sa vždy upustilo. Nakoniec ich odo mňa zobral jeden slovenský megašmelinár, ktorý ma dobre zodral na cene a ani som si radšej neprepočítaval, za koľko som mu vlastne predal kus. Dnes by sa mi tie pásy hodili, ale v tých dobách som netušil, čo bude o rok, dva...
Osud bol ku mne spočiatku krutý, hrozilo že tieto stroje po sfunkčnení pôjdu na predaj, pretože sme s manželkou asi týždeň hútali, kam túto zostavu umiestnime. Neboli ani hádky, ale samotná zúfalosť, že zase som urobil niečo, čo som vopred nie že neuvážil, ale racionálne neprehodnotil. O tom je vlastne zberateľská vášeň, najprv niečo uvidieť a túžiť to mať a ako sekundárny proces uvažovať nad tým, kde vec umiestniť. Nakoniec po niekoľkých nociach rozmýšľania som zostavu zaradil tak, ako je možnosť vidieť v galérii. Ideálne to nie je, ako hlavný programový monitor použijem náš 100Hz LCD TV, žiaľ v pomere 16:9, takže tento formát 4:3 tam nebude vidieť dobre, ale tak isto sa dá automaticky prispôsobiť obrazovka, nad tým ešte pohútam. Ale konieckoncov, som rád, že riešenie nakoniec prišlo a mám o starosť menej hútať nad umiestnením.


... a kľudne ma majte za blázna, som zvyknutý.... devil

Betacam SP home studio:
gallery1

Späť na Úvodnú stránku

© Eduard, www.boombox.sk
Všetky práva vyhradené! All rights reserved!
| + -