Práve tu sú 65 návštevníci a žiaden člen nie je on-line
|
Condor K-304, ANP 642
Tento Condor sa ku mne dostal čírou náhodou. Pánko mi na môj dopyt sľúbil, že mi prinesie taký kazeťák, aký zháňam, t.j. nejaký japonský, alebo nemecký, sám nevedel konkrétne, ale rozhodne to vyzerá ako tie boomboxy na obrázkoch z letáčika. Fajn, dohodli sme sa, sľub dodržaný, pánko prišiel a vytasil na mňa toto! Vravím, ale veď to nie je japonské ani nemecké, to je československý Condor! Iné nemá, toto je ono! Tak fajn, prišlo to v značne žalostnom stave asi 10 rokov po žúre pri rybníku s rákosím. K tomu sa ešte dostaneme. No tak dobre, pozriem sa na to, teslácke mechaniky milujem!!!! Tak ako to vyzerá? Obitý, farba, resp. povrchová úprava poškodená od nejakého agresívneho roztoku, chýbajúce tandemové gombíky na VOLUME a REC LEVEL, gombík od hlavného vypínača, hrdzavé osky potenciometrov... No žalostné, ale ŽIVÉ!!!! Po zapnutí strašný praskot, chrčanie. No to, čo sa odohrávalo pri repasácii sem radšej nebudem písať, ale koniec dobrý, všetko dobré, po pár dňoch strávených nad ním som mohol radostne zvolať - K-304 žije!!! A prečo som napísal že žúr pri rybníku? Pri rozoberaní zadného panelu som sa nevedel dostať k skrutkám. Zistil som, že v celej hĺbke skrutkových otvorov bolo zatvrdnuté blato. Archeológ by sa potešil, totižto v určitej hĺbke, cca 2 cm sa zatvrdnuté blato zmenilo na ozajstné blato, proste niečo blatové, ílovité a hlavne páchnúce ako keď sa vyleje potok z koryta a po pár dňoch ustúpi. Pravdepodobne ho niekto oprel do hlbokého blata, ale naštastie to nepreniklo do útrob prístroja. Povinná jazda, výmena gumičiek, z ktorých tam boli iba rozleptané kúsky, prítlačná kladka, celkové vyčistenie, všeobecné spojazdnenie, odstránenie zopár studených spojov, nekonečné ladenie mechaniky a hurá do života!
Inak hrá fenomenálne, áno s neodmysliteľným šumom tesláckych MBA 810-tok. A že sú tam až štyri považujem za fakt luxusnú vymoženosť. Fotografia je z prvej verzie tohto môjho exponátu, kde som celú bedňu dal horko - ťažko dokopy so všelijakými náhradami potenciometrových a ovládacích gombíkov. Druhá verzia, ktorá bude zlátaná z ďalšieho Condora, ktorý som nadobudol bude mať už originál všetky strieborné gombíky a hlavne bude skelet v omnoho lepšom stave. Z dvoch kusov sa lepšie robí jeden poridny. Ibaže v prvom rade musím opraviť mechaniku, pretože mi po pár mesiacoch začala zastavovať asi po dvoch sekundách, čo je asi neklamný znak toho, že mi odišli snímacie kefky na obrátkovom čidle a detekujú zastavený unášač. Už keď hovorím o tomto, na okraj uvádzam, že v tomto modeli je snímanie obrátok riešené kovovými kefkovými snímačmi a nie fotosnímačovou technológiou.
DEMO video Tesla Condor on Eduard Boombox YouTube channel
Rok výroby: 1987 - 1989
Váha: 6,7 kg
Rozmery d x v x h: 60 x 26 x 14